Handelsbetingelser

Generelle oplysninger og vilkår

Hjort Danmark
CVR-nr: 41518731
Adresse: Møllevej 8, 7830 Vinderup
Mailadresse: HjortDanmark@outlook.dk
Telefonnummer: 40508013

Sådan handler du med Hjort Danmark

Forbehold: 

Der tages forbehold for udsolgte varer, prisændringer og trykfejl. Alle viste billeder er vejledende.

Leveringsbetingelser:

Hjort Danmark handler både med momsregistrerede virksomheder som behandlere, butikker mm. og private personer.
Varerne vil blive afsendt i løbet af 2-3 hverdage efter bestilling. 
Prisen på fragt er variabel, alt efter hvor meget pakken vejer.
Ved køb af varer for min. kr. 500 inkl. moms opnås gratis fragt. 

Forsendelsesbetingelse:

Ordrer pakkes i forsvarligt emballage for at beskytte varene under forsendelse. Før varene pakkes, bliver de tjekket og talt. 
Levering sker med Postnord og GLS. Ved levering med Post Nord og GLS kan du vælge enten at få varen stillet eller selv hente den i en pakkeboks eller på posthuset.

Ved modtagelse af forsendelsen er det vigtigt at du straks grundigt undersøger forsendelsen. Er pakken på nogen måde skadet eller du kan se beskadigelse af varen, skal du kontakte postnord eller gls.

Reklamation: 

Har du modtaget forkerte eller dårlige varer, skal du straks kontakte Hjort Danmark. Reklamationer skal ske senest 2 dage efter levering. Dårlige varer, der ønskes refunderet, må ikke smides ud, medmindre det er ifølge en klar aftale med kontoret. Reklamerede varer er Hjort Danmarks ejendom. Videre håndtering efter vores anvisninger. Såfremt dette ikke overholdes, hæfter kunden selv for varen. Indpak returvarer forsvarligt, så de ikke tager skade under transporten tilbage til os.

Husk at notere jeres navn, adresse, mail, telefonnummer og dato i pakken.
Når varerne er modtaget retur, sender vi pengene retur hvis vi vudere at det er korrekt at der er noget i vejen med varene.

Betalingsbetingelser:

Ved rykning af forfaldne beløb beregnes et gebyr på kr. 100.00 pr. gang.

Der kan betales med: Dankort og Visa

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Ved bankoverførsel:

Bank: Sparekassen Thy DK Reg. 9106 - konto 0005845017

(Ved bankoverførsel er du ikke beskyttelse af indsigelsesordningen)

 

Telefontider:

Telefontider: mellem kl. 10-20 på hverdage.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varen kan ikke returneres hvis der har været tegn på åbning af produkterne. 


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig men du står selv for fragt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Hjort Danmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine penge, undtagen fragt omkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse så vi kan følge pakken.  

Varen sendes til:

Hjort Danmark

Møllevej 8

7830 Vinderup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående personlig aftale.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Hjort Danmark. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)